Esminis tikslas, kurį deklaruoja Vilnius – judėjimas pasirinktu būdu mieste turi būti patogus. Ar tai kelionė pėstute, ar dviračiu, ar viešuoju transportu, o gal automobiliu – gatvėse turi tilpti visi, dėmesys turi būti skiriamas kiekvieno patogumui ir saugumui.
Tam, kad judėti mieste būtų vis patogiau

GATVĖS – VISIEMS
Naujos gatvės mieste kuriamos tokios, kuriomis patogu ir malonu naudotis būtų visiems – pėstiesiems, dviratininkams, automobilių vairuotojams. Tokių gatvių pernai padaugėjo Vilniuje – Kernavės g., Manufaktūrų g., Gerosios Vilties g. Pagal šiuos principus tvarkomos ir senosios gatvės, kad jos būtų patogios ne tik tranzitu vykstantiems, bet ir greta jų gyvenantiems.

MIESTAS – VISIEMS
Vilniaus taryba pradėjo svarstyti miesto universalaus dizaino principų strategiją „Miestas visiems“. Jos tikslas – užtikrinti, kad miesto fizinė ir virtuali aplinka būtų lygiai prieinama visiems miestiečiams.

DVIRAČIŲ TAKŲ TINKLAS
Pagaliau tai įvyko – dviračių takai Vilniuje susijungė į tinklą. Tai reiškia, kad pagrindinėse dviratininkų judėjimo kryptyse beveik nebeliko vietų, kur jiems teks leistis į automobilių ar pėsčiųjų eismą, o artimiausias dviračių takas yra ne toliau nei už kilometro. Per aštuonerius metus dviračių takų padaugėjo šimtu kilometrų – nuo 40 km 2015 m. iki 144 km šiuo metu (2022 m. prisidėjo 12,5 km).

NAUJI TROLEIBUSAI
Pernai pradėtas 91 autonominio troleibuso pirkimas, dar vėliau planuoja pridėti 68 naujus triašius troleibusus. Įvykdžius šiuos pirkimus, jau po trejų metų visų Vilniaus troleibusų vidutinis amžius bus apie 2-3 metai. Autonominiai troleibusai taip pat leis atsisakyti kontaktinio tinklo ten, kur jis vizualiai teršia miestą arba kelia grėsmę paveldui.
GERESNĖS SĄLYGOS VIEŠOJO TRANSPORTO VAIRUOTOJAMS
Praėjusiais metais „Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojams atlyginimai kelti du kartus – balandį ir lapkritį, iš viso jie augo apie trečdaliu ir šiuo metu yra didžiausi tarp analogiškų įmonių. Tačiau tai nepadėjo iškart užgesinti gerokai seniau kilusių įtampų – vairuotojai dar geresnių darbo sąlygų reikalavo profesinės sąjungos organizuotame streike. Susitarimas dėl kolektyvinės sutarties pasiektas, šiemet jis įgyvendinamas.

PRIVEŽAMIEJI MARŠRUTAI
2022 m. vasarą pradėti šeši nauji privažamieji maršrutai elektriniais autobusais – jų poreikį patvirtino keleivių gausa. Su miesto centrine dalimi nuo šiol patogiau susisiekia Kriaučiūnų, Platiniškių, Varnės g., Kryžiokų, Gulbinų, Kalnėnų, Gurių, Rokantiškių, Egliškių gyventojai.

NAUJAS AUTOBUSŲ PARKAS LIEPKALNYJE
Pradėti paruošiamieji darbai dar vieno autobusų parko Liepkalnyje statyboms, jos turėtų prasidėti šių metų pabaigoje.
AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO VIETOS
Per 2022 m. miesto centrinėje dalyje sukurta 440 naujų parkavimo vietų. Šimtai naujų vietų atsirado ten, kur važiuojamoji dalis buvo perteklinio pločio. Šiemet planuojama sukurti dar tiek pat automobilių stovėjimo vietų – šiuo klausimu jau sistemingai dirba „Susisiekimo paslaugos“ kartu su „Vilniaus plano“ Duomenų centru.

TRUKDANČIŲ AUTOMOBILIŲ NUTEMPIMAS
Pernai pradėtas taikyti automobilių, trukdančių eismui, nutempimas. Nuo kovo mėn. tokių transporto priemonių patraukta 2346 kartus. Panašiai tiek pat neeksploatuojamų automobilių siekiama patraukti iš kiemų – pradėtos teisminės procedūros prieš jų savininkus.

ELEKTROMOBILIŲ STOTELĖS
Vilnius elektromobilizuojasi – apšvietimo stulpai Vilniuje pradeda tarnauti ir kaip elektromobilių įkrovimo stotelės. Įrengiamos įvairiose miesto vietose, bet svarbiausia – kuo arčiau vilniečių namų. Šiuo metu nuo apšvietimo stulpų veikia 9 tokios stotelės. Žemėlapis nuolat atnaujinamas – www.vilniausapsvietimas.lt.













